Dagens affirmation och vägen till målet

Jag är en sådan person som tycker om att bara vara, avskyr inplanerade grejer och tycker om att ha helt tomma lediga dagar och bara göra det som faller mig in. Jag har också stort behov av att få vara ensam, kanske har och göra med att jag jobbar i butik och har kunder runt mig konstant.
Men det här med affirmationer, det är inte svårt, egentligen, att tänka en tanke om och om igen kräver ingenting, det enda man behöver är sig själv:). Det är en , om man tänker efter, ganska enkel sak kan tyckas, man måste bara komma ihåg det, och sen aktivt rabbla rabbla rabbla likt ett mantra i huvudet. Men sen är det ju så att tankarna lätt far iväg, mobilen plingar till, osv. Så det krävs fokus. Lite mindfulness, här och nu. Hitta stunderna där man drar igång affirmationen i huvudet. Att konstant under en dag rabbla sin affirmation i huvudet, kan vara svårt, men små stunder under dagen kan man få in det.
Men dagens affirmation för mig idag är:  
 
'Jag är värd att må bra, jag tar hand om mig själv för att jag tycker om mig själv!'
 
 
Sen hur man förhåller sig till affirmationen är skitsamma, tanken är att man ska tänka en tanke som om det redan hänt, är sanning. För min del kan det komma ett eko efter i bakgrunden som säger totala motsatsen, men då får man rabbla det högre i huvudet, allt säga det högt ! :) Tankar är ju bara tankar, inga absoluta sannningar, men att programmera om sig är svårt, och jag tycker man ska vara öppen för att söka en proffsig samtalskontakt, för affirmationer är inget universalhjälpmedel, det ska man komma ihåg. Men det är ett litet steg i rätt riktning, en start på något, sen gäller det att inte ge upp, och att läsa peppande upplyftande bloggar kan hjälpa att inte tappa modet.Själv står jag på startlinjen, men jag har tagit mig till startlinjen,  och det är ju där det börjar! Sen får man försöka släppa alla krav, alla är olika, och man kan nog inte vara så hård mot sig själv, för i slutänden , så det enda man kan jämföra sig själv med, är sig själv. Allt annat är orättvist mot sig själv. Ska man följa bloggar tror jag det är viktigt att man har dom som inspiration, pepp och för att få nya ideér och tips. Man kan nog inte kopiera någon annan, eftersom vi alla är olika, vägen till målet oavsett vad det är, är ju helt unik för var och en. Man måste hitta sin egen väg, vilket inte är helt lätt i ett kuperat orört landskap som vårat liv faktiskt är.  Sen ska man inte ta alldeles för mycket för givet, livet är föränderligt.
 Att kunna lägga sig i sängen på kvällen och känna att man gjort sitt bästa i den tid och situation i livet som man befinner sig i just nu, det räcker.Rom byggdes , som sagt, och kan sägas igen, inte på en dag.
 Det är som det är, när det är som det är, och så är de med det! :) 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Lavendeldoft

Personlig utvecklig på egen hand? Går det? En påbörjad resa, förhoppningsvis till det bättre, andligt, psykiskt och fysiskt.

RSS 2.0