Den som söker ...

...den finner ! Det jag gjort förut har varit avslappningsövningar i sängen innan jag ska sova och det har ju blivit lättare ju mer man gör det . När jag sen började läsa lite mer om yoga så förstod jag att detta är något för mig. Det är meditation och övningar för kroppen samtidigt ! Och fokus på andningen vilket jag gillar ! Och det som också är så bra är att man gör övningarna efter sina egna förutsättningar. Man måste inte nå sina fötter, kommer man bara ner till knäna så är det okej det med . Det handlar om att göra de olika övningarna så gott man kan och det som känns bra för MIN kropp ! Dvs mer realistiska krav som gör att man inte behöver känna sig misslyckad bara för att man inte lyckas vika sig dubbel. Himla skönt och befriande ! Man sträcker sig så långt man själv kan och så länge det känns bra ! Om jag skulle försöka nå mina fötter skulle jag antagligen gå ut för hårt och med värk och kanske skador som följd. Man får anpassa sig efter sin egen kropp helt enkelt och om ett år kanske jag blivit lite mjukare och kommer närmare mina fötter :-) Det som gjorde mig riktigt överraskad var att jag haft ont i höger höft och trodde att det skulle förvärras om jag försökte mig på någon övning jag var rädd för att det var en skada och förväntade mig dubbel smärta idag ! Men icke ! Tvärtom ! När jag reser mig från sittande är jag mjuk och ingen smärta från min höft ! Helt underbart ! Fortsättning följer !! :-) Nu snart dax att jobba !


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Lavendeldoft

Personlig utvecklig på egen hand? Går det? En påbörjad resa, förhoppningsvis till det bättre, andligt, psykiskt och fysiskt.

RSS 2.0