Supersmoothie!

 
Härliga lördag! Hade ju verkligen något att se fram emot, nämligen att hämta ut mitt paket från Bodystore :) Så det gjorde jag, hade tänkt handla en del samtidigt men glömde föra över pengar så blev bara mango, granatäpple , ett äpple och olivolja extra virgin. Ang olivolja så är det helt toppen att använda för att ta bort smink med, om man nu inte har något annat till hands och inte vill använda vanlig handtvål. Iaf väl hemma gjorde jag i ordning en supersmoothie med stort S proppfylld med en massa nyttigheter!
Supersmoothie
Vilka frukter och grönsaker man vill ha i är ju helt upp till en själv men detta hade jag:
½ banan
½kiwi
1 avokado
1/3 mango
½ äpple
1 aprikos
1 tsk hirsflingor
2 tsk yoghurt
1 tsk raw kokosolja
½ tsk chlorella
½ tsk bipollen
½ tsk maca
½ tsk lucuma
½ tsk chiafrön
1 tsk nougatsås
2 tsk honung
Fyll upp med vatten & mixa!
 
Hur hungrig jag är efter denna, får jag se, klockan är ju ändå snart sex, och någon middagsmat av något slag måste det ju bli också. Eftersom det skriks så mycket om spenat, har jag en påse spenat i min frys, kanske man ska hitta på något med spenat. Får se helt enkelt vad man blir sugen på , blir  kanske något lättare lite senare.
En minipromenad tog jag idag med när jag kom hem, jag räknar inte promenaden till centrum , det är ju en promenad i den bemärkelsen, men det jag menar är en lugnpromenad i skogen, man går sakta, och man är i nuet och andas in lugnet. Jag är så glad över att jag börjat med yoga (inget avancerat) varje morgon, varje kväll - gör dunder för kroppen att mjukas upp. Och vill man inte yoga så kan man ju stretcha kroppen lite mjukt innan man börjar sin dag. Man ska vara snäll mot sin kropp, bra kost, motion, och bra med sömn.
Att börja leva hälsosammare på alla fronter, det är inget man gör på en dag, man får ge det tid, man får ge sig själv tid och acceptera var man står idag. Sen har man mindre bra dagar, men det är precis som det ska vara, livet i sig är en berg och dalbana, om man bara accepterar det och ser det för vad det är så tror jag det blir lite lättare när man väl har dom där skitdagarna. Och det som är så härligt är att varje ny dag är en ny fräsch en :)
Dags att ta tag i disken nu tror jag, tjohooo! :) haha :)
Ha en fin lördagskväll! :)  
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Lavendeldoft

Personlig utvecklig på egen hand? Går det? En påbörjad resa, förhoppningsvis till det bättre, andligt, psykiskt och fysiskt.

RSS 2.0